Wybierz kategorię
Producent
Informacje o produkcie

Kemet

Brak ocen
Kemet

Cena: Produkt archiwalny

W czasach starożytnego Egiptu, bogowie krainy słońca i Nilu rzucali podległe im oddziały w epickie boje demonstrując swoją potęgę. Na pustyni lub u stóp gigantycznych świątyń, używali swych boskich mocy, aby wspomóc wojowników w walce, przywoływać i kontrolować mitologiczne stwory oraz powiększać swoją władzę nad światem.

W Kemet każdy z graczy reprezentuje egipskie plemię, którego celem jest pokonanie przeciwników w chwalebnych bitwach z pomocą bogów starożytnego Egiptu lub poprzez inwazję na bogate terytoria. Powiększaj swoje armie, uwalniaj boskie moce, przejmuj kontrolę nad świątyniami i przywołuj mistyczne istoty!

Wojny z Egiptem w tle.

Kemet to gra strategiczna nastawiona przede wszystkim na rozgrywanie bitew pomiędzy armiami graczy. Każde zwycięstwo może przynieść nam punkty zwycięstwa, które potrzebne nam są aby wygrać grę. Dzielą się one na dwa rodzaje: permamentne i tymczasowe. Te pierwsze raz zdobyte zostają z nami na zawsze i stanowią bardzo dobrą bazę do ostatecznego pokonania przeciwników. Nie da się jednak wygrać Kemeta bez punktów tymczasowych, które bardzo często zmieniają swoich właścicieli podczas samej rozgrywki.

Sercem gry są walki, które toczone są za pomocą zestawów kart. Nie jest to proste rzucanie wyższych liczbowo kart, ponieważ każda z nich posiada trzy wartości: atak, obronę i obrażenia. Przy przeprowadzeniu ataku zliczamy siłę podstawową jednostek i potworów. Następnie każdy ze swojej talii wybiera 2 karty, jedną z nich odrzuca a drugą używa do walki. Sumujemy wartości siły i sprawdzamy kto wygrywa starcie.

W przypadku gdy atakujący wygrywa, otrzymuje permanentny punkt zwycięstwa. Remis oraz porażka nie daje żadnych punktów zwycięstwa żadnej ze stron. Rozliczamy potem obrażenia, czyli ilość zabitych jednostek podczas potyczki.

Za co pokochasz Kemet?
    Wykonanie figurek i planszy stoi na bardzo wysokim poziomie, będącym już cechą rozpoznawczą produktów tego wydawcy,

    Plansza została przemyślana w taki sposób, aby wyrównać szansę na zwycięstwo - każdy z uczestników rozgrywki musi pokonać identyczną odległość do każdej innej lokacji w grze,

    Mechanika zagrywania kart podczas walki niweluje losowość (jakiej moglibyśmy spodziewać się przy rzucie kością) i promuje spostrzegawczość oraz strategiczne planowanie,

    Stosunkowo proste zasady, przyjazna ikonografia oraz krótki czas gry pozwoli szybko wdrażać nowych graczy bądź rozgrywać wiele partii jednego popołudnia.


Podstawowe informacje
Liczba graczy:     2 - 5 osób
Wiek:     od 13 lat
Czas gry:     ok. 60
Ocena BGG:     7.00 / 10
Wydanie:     polskie
Instrukcja:     polska


Zawartość pudełka:

  • Plansza
  • 48 płytek Mocy (16 białych, 16 czerwonych i 16 niebieskich)
  • 7 Potworów: Sfinks, Feniks, Mumia, Olbrzymi Skorpion, Królewski Skarabeusz, Wąż Pustynny i Pradawny Słoń
  • 35 Kart Boskiej Interwencji
  • 32 Karty Walki, w tym 2 karty specjalne
  • 53 Żetony Punktów Zwycięstwa
  • Złoty i 3 srebrne znaczniki Akcji
  • Indeks Pomocy

Dla każdego gracza (w 5 kolorach):

  • 12 Jednostek
  • 5 znaczników Akcji
  • Znacznik Punktów Modlitwy
  • Plansza Gracza
  • Znacznik Kolejności
  • 3 Piramidy (1 biała, 1 czerwona i 1 niebieska)
  • 6 Kart Walki

Nowości, promocje i zapowiedzi gier na Twoją skrzynkę pocztową:

Informacje