Wybierz kategorię
Producent
Informacje o produkcie

Kroko-loko

Ocena: 10
Kroko-loko

Cena: Produkt archiwalny

Doszło do włamania. Trzydzieści dwa krokodyle znalazły się na liście podejrzanych. Przy pomocy wskazówek dawanych przez centralny komputer policyjny odkryj, kto dopuścił się przestępstwa!

Karty hipopotamów i krokodyli zostają rozłożone w kwadracie 6x6, a każdy krokodyl (lub pani krokodylowa) i hipopotam wskazuje któregoś ze swoich sąsiadów. Gracze otrzymują pary kart determinujące jedną cechę sprawcy włamania: płeć, kolor, rozmiar itp. Na dany sygnał wszyscy gracze odkrywają jedną ze swoich wylosowanych kart.

Należy jak najszybciej sprawdzić, jak wygląda zdefiniowany w ten sposób krokodyl (np. jest gruby, niebieski, ma okulary i jest płci żeńskiej) i znaleźć go wśród wszystkich kart. Następnie trzeba prześledzić na rozłożonych kartach kogo wskazują kolejne krokodyle i hipopotamy aż znajdziemy:
  • takiego, który wskazuje poza planszę;
  • pokazującego na tego, kto wskazywał jego lub tego, który został wskazany ponownie (pętla);
  • pierwotnego podejrzanego (gdy zostaje wskazany hipopotam lub karta, która już wypadła z gry).
Gracz, który jako pierwszy zdobędzie 3 karty, wygrywa!

UWAGA! Gra wymaga spostrzegawczości, szybkiego śledzenia planszy i refleksu! ;)

Liczba graczy: 2 - 5 osób
Wiek: od 6 lat
Czas gry: ok. 15 minut
Wydawca:     REBEL.pl
Projektant:     Roberto Fraga
Ilustrator:     Aurore Damant, Sofi
Wydanie:     polskie

Zawartość pudełka:

  • 32 karty krokodyli (16 panów i 16 pań)
  • 4 karty hipopotamów
  • 10 kart kryteriów
  • instrukcja

Ocena 10

Kiedy przypomnę sobie szkolne czasy zawsze mam przed oczami wzajemne wskazywanie palcami winnego... Nauczycielka przychodziła do klasy, widziała coś zniszczonego, a zawsze pytała ze złością i czujnym spojrzeniem: Kto to zrobił?! Wszyscy z minami niewiniątek wskazywali na kogoś innego i za nic nie można było dojść z tym do ładu. Podobną sytuację mamy w grze Kroko-loko, gdyż zadaniem graczy jest znalezienie winnego dzięki uzyskanym z komputera informacjom o przestępcy.

Rozkładamy karty tak, że tworzą kwadrat (6x6), następnie jedna z osób (lub każdy po kolei, to zależy od ilości graczy) ustala, kogo będziemy szukać. Robi to za pomocą specjalnych kart z informacjami o poszukiwanym. Sprawdzamy, czy będziemy szukać krokodyla czy Pani Krokodyl, grubego, czy chudego, niebieskiego czy zielonego, w okularach czy bez itp.

Zadaniem graczy jest jednak nie tylko znalezienie zwierzęcia o wylosowanych kryteriach, ale również ustalenie, kto jest winny... Wszystko zależy od tego, kto na kogo wskazuje. Trzeba zatem być spostrzegawczym i uważnym oraz zapamiętać reguły gry (pozwalające ustalić, kto zawinił). Wszyscy grają równocześnie i wygrywa ten, który jako pierwszy zbierze trzech przestępców.

Wydawnictwo Rebel znów postarało się o solidne, wytrzymałe i estetyczne opakowanie z metalu. Gra jest niewielka, więc można ją bez problemu zabrać ze sobą w podróż. Świetnie sprawdzi się również na imprezach. Sama grałam w nią z moimi dorosłymi znajomymi i bawiliśmy się naprawdę świetnie.

Gra ćwiczy dziecięcą spostrzegawczość, szybkość myślenia, pamięć, wyobraźnię i koordynację słuchowo - wzrokową, ale przede wszystkim gwarantuje wspaniałą, rodzinną zabawę! Gra jest zatem świetnym prezentem gwiazdkowym dla dzieci od 5 roku życia.

Nowości, promocje i zapowiedzi gier na Twoją skrzynkę pocztową:

Informacje